Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@BUMTARATA (02.07.2025 19:09): Jj, hlavně že prachy na zkoupení půlky videoherního průmyslu byly. By mě zajímalo, jak moc je gamepass ztrátovej. Čekám, že za chvíli přejdou zpět do módu PS Plus nebo vymyslí nějakej top tier za 40 USD měsíčně.
@Paul (02.07.2025 20:27): Je to možné. Jako je mi jasné, že nezrušili jen tak random dobře běžící projekt, ale tohle byla zrovna jedna z jejich nejzajímavějších věcí co připravovali. Šílená škoda, kor když se na tom podíleli Crystal Dynamics. Měli rozpustit Initiative a nechat to udělat CD místo zrušení projektu…
@Fritol (02.07.2025 20:16): ten suprovej gameplay bylo velmi pravděpodobně fake demo, ani vertical slice, a když po tolika letech nemaj nic pořádnýho, tak mě to zrušení nepřekvapuje. Spíš to asi měli zaříznou mnohem dřív než furt doufat že z toho něco bude.
Psychopat Phil si zase jednu šlehnul, napsal mailík, jak je všechno fanfárový, ale aby to bylo ještě fanfárovější, bude muset všechny vyhodit. Propouští se napříč (asi všemi) studii, třeba Turn 10 (Forza Motorsport) údajně přišli až o skoro 50 % lidí, rušej se hry, nějaký MMOčko, na kterým několik let dělali ZeniMax, Everwild…

Zatímco tohle píšu, zrušili Perfect Dark a snad i zavíraj celý The Initiative.

Thank you to everyone who has shaped our culture, our products, and our community. We will move forward with deep appreciation and respect for all who have contributed to this journey.

You made us a teď palte do píče, lol.

Zmrdi.
@Atreides (01.07.2025 20:57): Jojo, i já jsem "rozhodil sítě", respektive napsal pár lidem, ať to podškrábnou.

Ale je to vcelku iritující, že aby to EU parlament řešil, tak musí přesáhnout rovný milion hlasů a ještě během jednoho roku, jinak to jde ke dnu, mohli by to řešit i tak, když se to k té hranici přiblížilo.
@Pluto (23.06.2025 18:32): jo, to znám, já takhle přišel o celou sbírku kazet. :D Na didaktiku mi taky odešel nahrávací vstup a časem i nějaká pojistka ve zdroji, to hodně odcházelo. A klávesy se zasekávaly :D ale tenkrát mi to přišlo super moderní. :D
@Karasman (28.06.2025 09:48): právě že už moc nemám :D

3 implantáty s korunkami, další 3 obyč korunky.
Ale náhodou ještě celý 3 stoličky mám bez kazu (z 12 :-) ) já už zažil u zubařky fakt všechno.
Ale to je dědictví z dětství, hlavně kyselina fosforečná a špatná technika čištění. Teď od května mám konečně všechno vyřešený a v pořádku. Stálo to celkem třeba jen čtvrt milionu :-/
tak co , dostal někdo za vysvědčení od rodičů za odměnu nějakou hru? už paříte? pochlubte se!
@Bursoft (27.06.2025 16:26): Vždyť to se děje u každé korporace každých několik let, prostě zjistí, že mají moc zaměstnanců, tak udělají čistku, ale chápu, že když o tom rozhodují kravaťáci, tak se lehce něco škrtne a letí celé studio co má třeba rozdělanou hru.
Já tu loajalitu celkem mám, do první, maximálně druhé špatné zkušenosti :-)
Ale když si k něčemu udělám vazbu, tak jdu nejprve po té značce, a až mám špatnou zkušenost, tak se dívám dál.
@Jab (26.06.2025 15:22): To samozřejmě. Loajální bambilionové nadnárodní společnosti, která vyjebává s vlastními zaměstnanci i se zákzaníky, může být jen naprostý pitomec.
@Jab (26.06.2025 14:35): Oh. :)

No, musím s tebou nesouhlasit. Jakkoliv mi je jedno na čem hraju, tak několik let monopolu Sony udělalo z PlayStation Studios jen továrnu na live service srágory a akční open worldy vykuchané o veškerou originalitu. Ve srovnání se 7. generací, kdy se soupeřilo o každého zákazníka a hrnula se na nás spousta her ze všech žánrů, je posledních 5 let čistá bída. Já si taky klidně koupím PS6, ale neexistence konkurence není v zájmu nikoho, ani přiblblých PS fanboyů přesvědčených, že vyhráli. Vyhrálo Sony, hráči prohráli všichni.
Tak to vypadá, že Microsoft plánuje Xbox v Evropě totálně pohřbít. No uvidíme co z toho vyleze... Minimálně tipuju, že česká pobočka to má spočítané a nějaký marketing u nás se přesune do Německa nebo Polska. Ne že by to byla velká rána, už teď u nás prakticky neexistuje.

Ale dle komentářů jsme na tom asi docela dobře ještě, minimálně Smarty a Datart furt Xbox bere v potaz. :D

I live in Spain, southern Europe, and here Xbox is as if it did not exist, the investment is null, there are no Xbox consoles for sale in any store, no marketing, no physical games, nothing, it's a shame how they are managing the Xbox brand here.
@Gordon (24.06.2025 19:58): jak píše nejpalcovanější příspěvek: "The problem isn't getting gamers to care about games, it's getting people to care about anything," 
asi nikdy v historii to nebylo ideální, možná, že dvacáté století byla prostě strašná anomálie na všech frontách, ale nemám pocit, že bychom směřovali v tomto ohledu ke světlým zítřkům.
@Gordon (24.06.2025 19:58): Bohužel. Spotřebitelé s politiky na pivo nechodí. :-((

Jinak Blizzard nevytvořil ani to opěvované Diablo. To vytvořil Condor, který cca 6 měsíců před vydáním Blizzard odkoupil a přejmenoval na Blizzard North. Když začal Blizzard bývalému Condoru zasahovat do vývoje Diablo III, tak se jeho zaměstnanci naštvali a odešli a to byl konec Blizzard North. Vývoj převzal a dokončil Blizzard a všichni víme, jaký byl výsledek.
@Malignus (24.06.2025 08:20): No, spíš jsou hráči jen líná hovada bez zájmu o okolní svět, jinak by se ten mega podpisů z celé EU našel. Já za sebe sehnal minimálně čtyři.
Ale tak to je asi celkem běžný jev, když se "řízne" populací.

Ono si poslední dobou všímám, že ta ochrana spotřebitele obecně tak nějak vázne a je to balancování na lobbování korporací a chytání hlasů pro politiky, kteří se jakože něco snaží prosadit.

Ono i zde se z nějakého důvodu našel vlivný idiot, co tu petici nepochopil a začal prohlašovat, že to zničí singleplayer hry. Samozřejmě, že je to idiot z Blizzardu, Blizzard je takové rusko videoherních studií - nikdy z něj nevzejde nic dobrého... :-D
@Pluto (23.06.2025 18:32): Já přesně takhle dopadl se svým Atari a pečlivě vypiplanou sbírkou her na kazetách. Já puntičkář jsem měl všechny seznamy v krásném bloku, s popisy her, otáčkami na kazeťáku, no prostě radost pohledět a puf a bylo to pryč.
No to je vlastně nostalgie, každý máme někoho kdo si něco půjčil a už nevrátil. Nevím jestli to tak chodí i dnes:)
@feryk (23.06.2025 02:24): Nejvíc mě štve, že jsem o něj přišel. Když už jsem měl to PC a Didaktika nepoužíval, tak jsem ho půjčil spolužákovi, který byl nějak dýl nemocný a neměl doma na čem hrát. A už se mi nikdy nevrátil zpátky...
@Karasman (22.06.2025 18:47): Strašně rád bych se zúčastnil, ale zatím to nevychází. Nejvíc mě mrzí ten loňský v Mladči, který není ani tak daleko, ale bohužel to nakonec nevyšlo termínově...
@Pluto (22.06.2025 18:34): no moje první zkušenost byla na Sinclairovi, ale to si z názvu pamatuju jen sabotéra a pak něco s hero, kde jsi (podle mě) hrál za panáčka s vrtulkou. Taťka na tom hrál nějakou strategii (z dnešního pohledu jsem si téměř stoprocentně jistej, že nemohl tušit jak to ovládat :D ). A hry se načítali z audiokazet, třeba i 15 minut. Na to by se dneska každej vykašlal.
@Walome (10.06.2025 13:07): Tak já se taky přidám se svou trochou vzpomínek do dávné historie. Doteď si pamatuju na první setkání s nějakou hrou - bylo to u bratrance na ZX Spectru a byl to Manic Miner, toho jsme hrávali do zblbnutí. Pak už mi z té doby utkvěla v paměti jen Karateka. Pak přišel můj první vlastní počítač - Didaktik Gama. Na něm moje první spuštěná hra byla logicky ta, která byla na audiokazetě jako první - PSSST! Samozřejmě jsem s tímto strojem strávil spoustu času a to poslouchání pískání z magneťáku a modlení se, aby se hra po těch několika minutách skutečně nahrála a nespadlo to, na to asi nejde zapomenout. A jak jsem tehdy snil o tom, jak si pořídím disketovou mechaniku.

Následovalo první PC, tehdy ještě XT s monochromatickým monitorem. První hra, kterou jsem na tom chtěl spustit, bylo Stunts. Nahrálo se úvodní menu a když člověk zvolil, že chce spustit hru, tak se objevil nápis "Fasten your seatbelts!" a obraz se kousnul, přičemž podle zvuku hra normálně fungovala. Tehdy jsem samozřejmě vůbec neuměl anglicky, tak jsem ve slovníku hledal, co ta věta znamená a jestli je to nějaká rada, jak hru rozjet. No, nepovedlo se to. Ten stroj to samozřejmě nezvládal. V této době jsem se také setkal se svou první adventurou - Mixed Up Mother Goose. Poté již přichází nový stroj, v tehdejší době "dělo, se kterým dostřelím na druhou stranu ulice", jak říkal strejda. První hrou na něm byl Prince of Persia. A to byl doslova šok - z jednoduchých her na monochromatickém počítači najednou nádherná barevná skákačka s úžasnou animací. Hodně času jsem v té době strávil i u formulí 1 od Accolade, doteď pamatuju, jak jsem vždycky vkládal rituálně disketu, ze které jsem hru pouštěl. Poté přišly na řadu motorky od stejné firmy, kde už bylo dokonce i převýšení...

Následujícím významným vylepšením byla zvuková karta, která zážitkům dodala novější rozměr. Už nevím, která hra byla tou první, kde už nebyly skřeky PC speakeru, ale líbivý zvuk Sound Blasteru. Se zvukem mám zafixované hlavně dvě skladby - jednu z prvních vlastněných MP3 Always Coca Cola a pak videoukázku na připravovanou adventuru Ripper, kterou podbarvovala skladba The Reaper nahraná skupinou Blue Öyster Cult. Ta mě tak uhranula, že ji mám od té doby jako vyzvánění v telefonu...

Ale vzpomínek z té doby na hry je samozřejmě víc - vzpomínám, jak jsme hrávali hry z pálených CD, na kterých mnohdy byly hry osekané o videa, aby měly menší velikost. Nebo asi mé jediné online nadšení pro multiplayer, kdy jsme hrávali starý Warcraft. Případně když kamarád z Dánska přivezl sedmicédéčkový horor Phantasmagoria. Nebo jak jsem dlouho čekal, až se v obchodě objeví Gabriel Knight 2: The Beast Within. A když se konečně objevil, tak mi zrovna počítač nefungoval (něco bylo v opravě, nevím už přesně co), tak jsem si několikrát pročítal manuál, koukal se na krabici a dokonce vyrazil do proslulé zlínské počítačové herny Virtucon vyzkoušet, jestli hra jede a jak vypadá. A pak samozřejmě i ty zážitky se hrou strávené. Nebo jak jsme se sousedem paralelně hráli Riven několik týdnů a bez možnosti návodu jsme se každý den bavili nad tím, co nového jsme objevili a jakým způsobem by se ty které puzzly daly vyřešit. A jsou zde samozřejmě i vzpomínky z pozdější doby - ať už to byly spartánské roky začátků BonusWebu, kdy jsem například Grand Prix 3 hrál poprvé v životě v noci u Vreca, když jsme u něj byli s BigPeterem na návštěvě. Komunikace s tvůrci z Warthogu, když se připravovala Richard Burns Rally, následný překlad do češtiny a nahrávání dabingu v profesionálním Studiu Fontána, osobní setkání s některými geniálními tvůrci jako Charles Cecil, Benoit Sokal či Ragnar Tørnquist. Těch vzpomínek točících se kolem her je prostě spousta...

Každopádně, jak už bylo jinými zmíněno, doba je samozřejmě jiná. Tehdy nebyl internet, teprve pomalými kroky se měnil poměr mezi kradenými a koupenými hrami. Nabídka toho, k jaké hře se hráč dostal, byla hodně omezená tím, jaké okolí (a tudíž i zdroje) měl kolem sebe. Ale tak nějak mi přišlo, že hráči si těch her vážili víc. Když už se k nim něco dostalo, tak i když to nebyl jejich oblíbený žánr, tak to zkusili a mnohdy u toho vydrželi i spousty hodin. Když se hrály adventury nebo logické hry, tak to pro hráče byla opravdu výzva, kdy se snažili na rozluštění přijít i několik dní či týdnů. Teď je celá doba hodně uspěchaná, všechno se na nás hrne, každý den vychází desítky nových her a je těžké mít jen přehled o tom, co vlastně vůbec vyšlo. A tak si hráči často vybírají jen jeden žánr či typ hry, který hrají pořád dokola. Případně zkouší spousty her a po pár minutách je odhazují a zkouší něco jiného. Ale tak to prostě je, vývoj jde dál. I tak jsem ale za tyto staré zážitky vděčný a rád na ně vzpomínám.